En uppdatering om mitt liv.

Kategori:

Fick höra att jag tydligen måste blogga oftare och gjorde då upptäckten att det var drygt ett år sedan förra inlägget. Se där! Vad tiden går fort. Tänkte skriva några ord, mest för att allting är så jäkla bra just nu. Och det är väll ändå något man gärna vill minnas så kan vara fint att få ner det i ord.
 
Jag är i princip begraven under skolböcker, inlämningsuppgifter och tentor. Men vet ni vad som är helt underbart? Jag tycker att det är roligt. Jag tycker min skolgång just nu är så fantastiskt kul, att det inte gör mig särskilt mycket att jag har massor att göra. ALLT är ju förstås inte roligt, men det mesta är det.
 
I övrigt så har jag spenderat en hel del tid på Öland. Fantastiskt ställe, speciellt när solen skiner. Att gå långa promenader bland slottsruinerna i Borgholm har blivit något av en favoritsyssla, det är så vackert och fridfullt. Finns mycket fint att se på den ön. Och då talar jag inte bara om naturen.
 
Min träning går bra. Sakta men säkert framåt. Den form som försvann under förra årets långa sjukdomstider är tillbaka och förbättrad. Det faktum att jag varit nykter i två månader hjälper träningen framåt också. Blivit för gammal för att dricka alkohol, mår bara fruktansvärt illa av det. Och då känns det inte värt. Men är väll dags för en fest snart ändå, under påsklovet kanske.
 
Jag saknar min sambo, men om en månad så är jag påväg till Spanien för att träffa henne. Och efter det är hon snart hemma på svensk mark igen, skönt.
 
Vad mer kan man säga? Vi går mot ljusare och varmare tider trots att jag knappt sett skymten av någon vinter eller snö här nere. Jag är konstant omringad av underbara älskvärda människor och jag är fylld med livsglädje. Det går bra nu. Passar på att njuta av det så mycket jag kan.
52 dagar kvar till sommarlovet, 67 dagar kvar till Haparanda.
 
Underbara människor.
 
Hotellfrukost för att fira en kär väns födelsedag.
 
 
Slottsruinerna i Borgholm.
 
Blev bjuden på fotboll förra veckan, fantastiskt roligt trots jag inte hejade på något av lagen.
 
 
Kommentera inlägget här: